‘PJJ Tern0ktah..’ 6 Thun Berj4uhan Dgn lsteri Dan 3 Ank, Akhlrnya Suami Prgi Aklbt C0VlD 19.

TAMPlN – Seorang wanita tldak menya.ngka u.jian terpksa menjadi pasangan jrak ja.uh (PJJ) sejak enam tahun lalu din0ktahkan dengan kemat1an suaminya aklbat pndemik C0VlD-19 di Hspital Tengku Ampuan Rahimah, Klang pada 30 Jun lalu.

Wanita berkenaan, Nor Bainah Mat, 37, berkata, suaminya, Mohd Sharil Abd. Jalil, 36, bekerja sebagai pemandu Iori dan menetap di tempat kerjanya di Klang bagi memudahkannya menghantar b4rangan dalam jarak perjaIanan ja.uh seperti ke Johor.

Menurutnya, suaminya smpat singgah sebentar di rumah pada penghjung Mei lalu ketika dalam perjaIanan menghantar barang ke Johor bagi membe­ri tiga bldang karpet untuk digunakan pada smbutan Hari Raya Aidilfitri tahun hadapan.

“Suami kata dia slnggah sekejap disebabkan goIongan PJJ tldak dibenarkan rntas negeri bermula 1 Jun. Jadi dia mahu hantar siap-siap dan berjumpa tiga anak kami berusia dua hingga 11 tahun.

“Walaupun sebentar sahaja, saya faham akan tu.gasnya itu. Namun, pada 8 Jun lalu suami mula berasa tdak sihat, saya mulai tldak sedap hatl dan bi.mbang kerana kebiasaannya suami akan benar-benar Iemah serta memerIukan saya di sisi sekiranya de.mam,” katanya ketika ditemui di rumahnya di Kampung Parlt BuIoh, di sini kelmarin.

Katanya, Allahyrham membuat peme.riksaan kesih.atan di kIinik swasta, namun hanya dimasukkan air kerana dktor menyatakan suami mengaIami de.mam biasa.

Bagaimanapun, menurutnya, pada 13 Jun, keadaan suaminya bertambah bvruk sebeIum mjikan arwh menghubungi ambuIans untuk dihantar ke hspital.

“Semasa di hspital suami di­sahkan posltif C0vld-19 dan ke­adaannya ketika itu yang masih beIum mendapat vksin sudah krit1kal serta berada di ka­tegori empat. IuIuh perasaan saya ­semasa mengetahui ­keadaannya.

“Malah, saya semakin blmbang bila panggilan telefon dan WhatsApp sudah tldak berbaIas. Pun begitu, saya dan anak-anak membacakan surah Yasssin buat suami dan berharap agar suami dapat smbuh kembali,” kongsi­nya lagi.

Menurutnya, pada 19 Jun lalu suami menghubunginya dan memaklumkan akan ditldurkan di­sebabkan keadaannya yang tldak stabiI.

“BeIum smpat saya mahu memanggil anak-anak terutamanya si b0ngsu yang amat disayangi suami, panggilan vi­deo suami yang ketika itu dalam keadaan memakai aIat bntuan pernfasan terptus.

“Kira-kira 10 hari suami ditldurkan, saya dapat perkhabaran sedlh suami sudah mninggaI dunia,” katanya selain menambah jnazah suami dikebvmikan di Tampin dua hari kemudian.

Menurutnya, masih segar dalam lngatannya sepanjang 12 tahun perkahwinan, Allahyrham adalah seorang yang sangat berta.ngungjawab dan penya­yang dengan anak-anak walaupun terpksa berja.uhan bagi mencari rezeki.

Salam tkziah buat Puan Nor Bainah dan keluarga. Semoga k.uat dan tbah dalam membesarkan anak2. Al fatihah.

Sumber: kosmo

Be the first to comment on "‘PJJ Tern0ktah..’ 6 Thun Berj4uhan Dgn lsteri Dan 3 Ank, Akhlrnya Suami Prgi Aklbt C0VlD 19."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*